جریمه دو برگی چیست؟

جریمه دو برگی چیست؟

جریمه دوبرگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر راننده از قوانین سرپیچی کند و از وی تخلفی سر بزند، پلیس دستور توقف و ایست وسیله نقلیه را خواهد داد. چنانچه راننده از روی قصد و یا بدون قصد نسبت به توقف بی اعتنا باشد، ماموران پلیس راهور برای جریمه وی از دو برگه استفاده خواهند کرد.

در این وضعیت راننده موظف به پرداخت هزینه جریمه و تخلف خواهد بود و این جریمه و تخلف در سوابق وی درج می‌شود.

لازم به ذکر است در جرایم دوبرگی برای بی توجهی راننده به دستور ایست پلیس جریمه ای به مبلغ ۴۰۰ هزار ریال در نظر گرفته می‌شود که این مبلغ از هزینه جریمه تخلف جدا می‌باشد.

نحوه اعتراض به جرایم دو برگی

به این نوع جریمه می‌توانید اعتراض بزنید برای اینکار باید به راهنمایی و رانندگی محل زندگی خود مراجعه کرده و اعتراض خود را در قسمت اجرائیات بیان کنید.

برای اعتراض زدن باید ثابت کنید که شما چنین تخلفی را مرتکب نشده اید مثلا اگر برای شما استفاده از تلفن همراه و یا نبستن کمربند ایمنی و یا سرعت غیر مجاز ثبت شده است باید ثابت کنید که شما این کار را انجام نداده اید تا جرایم شما بخشیده شود.

مطالب مرتبط

پرداخت قبض جریمه و استعلام خلافی خودرو

جریمه الصاقی چیست؟

جریمه دوربینی چیست؟

جریمه تسلیمی چیست ؟چگونه پرداخت کنیم

جریمه دو برگی چیست؟

جریمه دو برگی چیست % مهلت پرداخت جریمه دو برگی % جریمه دو برگی بخشیده میشود % جریمه الصاقی چیست % مبلغ جریمه دوبرگی % تخفیف جریمه دو برگی % دو بار جریمه در یک روز % جریمه غیرقابل پرداخت چیست%کدام جریمه ها بخشیده می شوند % جریمه دوبرگی چه ویژگی‌هایی دارد % نحوه اعتراض به جرایم دو برگی % جرایم دوبرگی برای بی توجهی راننده به دستور ایست پلیس %