چگونه قبض تلفن ثابت بگیریم

چگونه قبض تلفن ثابت بگیریم

چگونه قبض تلفن ثابت بگیریم

درست است که با ظهور موبایل‌ها، استفاده از تلفن‌های ثابت کاهش یافته است؛ اما هنوز هم تلفن ثابت یکی از ابزارهای ضروری در خانه‌ها و به خصوص در ادارات است. در ادامه به راه‌های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت می‌پردازیم.

 

روش‌های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت

دستگاه‌های خودپرداز (ATM)

بعد از وارد کردن کارت بانکی و زدن رمز عبور، در منوی نمایش داده شده گزینه «پرداخت قبوض» را انتخاب کرده و نوع قبض موردنظر خود را مشخص کنید. در مرحله بعد شناسه قبض و شناسه پرداخت خود را وارد کرده و قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید.

در دستگاه‌های خودپردازی که مجهز به بارکد خوان هستند می‌توانید با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکدخوان، بارکد مندرج در قبض خود را توسط دستگاه، اسکن کرده و اقدام به پرداخت قبض نمایید.

پرداخت از طریق تلفن گویا

یکی دیگر از راه‌های پرداخت قبوض تلفن ثابت، استفاده از تلفن‌های گویاست. مشترکین می‌توانند از طریق سامانه‌های 1818 و 2000 هزینه کارکرد تلفن را دریافت کرده و بدهی خود را از همان طریق پرداخت نمایند. تنها کافیست از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه خود، شماره‌های ذکر شده را شماره‌گیری نمایید. 

در این روش، پس از راهنمایی تلفن گویا بایستی شماره تلفن و مشخصات کارت بانکی خود را وارد کرده و عملیات پرداخت را انجام دهید.

پرداخت در وبسایت شرکت مخابرات

برای پرداخت اینترنتی قبض می‌توانید وارد وبسایت شرکت مخابرات شده و قبض میان‌دوره یا پایان دوره موردنظر خود را انتخاب کرده و اقدام به استعلام و پرداخت آن کنید. در مرحله بعد با وارد کردن مشخصات خط تلفن، آن را از طریق درگاه‌های اینترنتی پرداخت کنید.

استعلام قبض تلفن از طریق سامانه پیامکی

به منظور دریافت خلاصه صورتحساب دوره، مشترکین می‌توانند شماره 8 رقمی تلفن ثابت خود را بدون کد به شماره 3000713 ارسال کرده و به این ترتیب خلاصه صورتحساب دوره ای تلفن ثابت خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس پیامکی رایگان است.