شناسه پرداخت و شناسه قبض برق را از کجا پیدا کنیم؟

شناسه پرداخت و شناسه قبض برق را از کجا پیدا کنیم؟

شناسه پرداخت و شناسه قبض برق را از کجا پیدا کنیم؟

مردم از طریق سامانه ۱۵۲۱ از قبوض برق خود مطلع شوند

با راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۱ مشترکین برق می‌توانند بدون مراجعه به بانک از طریق تلفن ثابت و به صورت مجانی از قبوض خود مطلع و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

آقای مهندس رئوف حسن‌پور در گفتگو با روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: مشترکین از طریق سامانه ۱۵۲۱ می‌توانند اطلاعات خود را یکبار برای همیشه ثبت کرده و اطلاعات قبض را شامل شناسه پرداخت و قبض با استفاده از رمز دوم کارت بانکی خود نسبت به پرداخت قبوض اقدام کرده و اقدام بدون مراجعه حضوری را انجام دهند.

جهت استعلام ویا پرداخت قبض برق کلیک کنید

وی خاطرنشان کرد: مشترکین همچنین با ارسال شماره اشتراک خود از طریق پیامک به شماره ۱۰۰۰۰۴۵۱۱۲۱ اقدام کرده و در جریان آخرین اطلاعات قبض خود قرار گیرند.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اردبیل یکی از مزایای این طرح را سهولت عملیات پرداخت با دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از مشترکین ما از طریق این سامانه در جریان وضعیت قبوض خود قرار گرفته و ماهانه با دریافت اطلاعات از طریق این سامانه نسبت به پرداخت بهای برق مصرفی خود اقدامی عملی انجام دهند.

جهت استعلام ویا پرداخت قبض برق کلیک کنید

حسن‌پور ادامه داد: تمامی این طرح‌ها که توسط معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اردبیل اجرایی می‌شود همه با رویکرد تسهیل فرآیند فروش و اطلاع مشترکین از وضعیت قبوض خود و پرداخت سریع هزینه‌هاست تا شرکت برق بتواند خدمات خود را در بخش‌های دیگر توسعه دهد.

وی همچنین از اصلاح فرآیندها در حوزه آرشیو اسناد مشترکین در واحدهای اجرایی و بهبود فعالیت‌ها در این بخش خبر داد و بیان کرد: ما در همه امور برق استان تلاش می‌کنیم تا با عملیاتی کردن طرح‌های شاخص بتوانیم رضایت مشترکین را جلب و زمینه بهبود خدمات را فراهم آوریم.

مراجعه به سایت توزیع برق برای دریافت اطلاعات کامل قبض

پس از حذف قبوض کاغذی برق مشترکان اطلاعات قبض خود را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد اما چنانچه مشترکی به همه اطلاعات قبض نیاز داشت می‌تواند به سایت‌ شرکت توزیع نیروی برق مراجعه کرده و با انتخاب بخش "میز خدمت الکترونیک" و پس از آن "خدمات صورت حساب قبض" به اطلاعات کامل قبض خود دست یابد.

جهت استعلام ویا پرداخت قبض برق کلیک کنید

تشریح  روش‌های حذف قبوض برقی

چند روش به‌منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکان برای ارسال قبوض پیامکی در نظر گرفته شده است؛ در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.

در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد. در واقع همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال شناسه قبض *یک که باید به زبان لاتین (اعداد انگلیسی) نوشته شده باشد، به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ برای سراسر کشور و سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ برای مشترکین تهرانی نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند.

این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد، یعنی مالک، مستأجر و یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت.

در روش سوم نیز مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت ۳۹ شرکت توزیع در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. همچنین اپلیکیشنی در سایت‌های یاد شده قرار گرفته که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند. طبق امکان ثبت اطلاعات از طریق کلیه نرم افزارهای پرداخت الکترونیکی مانند آپ، روبیکا، سکه و ...برای مشترکین سراسر کشور فراهم شده است.

جهت استعلام ویا پرداخت قبض برق کلیک کنید